برای اجاره ون بهتر است یا مینی بوس؟
نوشته شده توسط : باس درایور

 

اجاره و رنت خودرو این روزها بسیار زیاد شده است. در شهرهای تفریحی و توریستی مانند کیش اجاره خودروهای لوکس به وفور قابل یافت است. در این میان برای سفرهای دسته جمعی نیز اجاره انواع مینی بوس و اتوبوس و ولو نیز رایج است. ما در این مقاله می خواهیم درباره اجاره ون یا مینی بوس صحبت کنیم و تفاوت این دو خودرو را به شما بگوییم. بنابراین اگر تصمیم دارید یکی از این وسیله نقلیه ها را برای مسافرت گروهی اجاره کنید با تهران یکتا فروشگاه لوازم یدکی ماشین سنگین مینی بوس همراه باشید.

امروزه اجاره انواع وسایل نقلیه از جمله ون و مینی بوس برای سفرهای دسته جمعی، گشت و گذارهای توریستی و به طور کلی حمل و نقل تعداد زیادی از مردم بسیار رایج شده است.

ون و مینی‌بوس انواع وسایل نقلیه حمل‌ونقل مسافری با ظرفیت بالا هستند که قیمت مناسب‌تری دارند و ابعاد جمع‌وجورتری نسبت به اتوبوس‌ها دارند. اجاره ون یا کرایه مینی بوس برای مسافرت به دلیل نقش موثر در کاهش هزینه ها و همچنین جادار بودن و راحتی آن طرفداران زیادی دارد.

تفاوت بین ون و مینی بوس

مینی بوس نوعی وسیله نقلیه حمل و نقل مسافر است که با ظرفیت بین 17 تا 30 نفر می توان آن را کرایه کرد. مینی بوس از همه نوع عموما برای مدارس، ادارات و خدمات مشابه استفاده می شود. از طرف دیگر ون ها نوع دیگری از وسایل حمل و نقل مسافر یا گروهی چند نفره هستند و بین 9 تا 17 نفر ظرفیت دارند. شباهت های فراوان بین ون ها و مینی بوس ها، انتخاب بین آن ها را برای بسیاری به معضلی تبدیل کرده است. مهم ترین تفاوت بین ون و مینی بوس در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

ظرفیت ون و مینی بوس

مهمترین تفاوت اجاره ون با اجاره مینی بوس ظرفیت هر کدام از آنهاست. همانطور که گفته شد مینی بوس ها بین 17 تا 30 نفر و ون ها معمولا 9 تا 17 نفر ظرفیت دارند. بنابراین، استخدام مینی بوس گزینه مناسبی برای جابجایی تعداد زیادی از افراد است.

امکانات

ون ها اغلب وسایل نقلیه راحت و جادارتری نسبت به مینی بوس ها هستند و امکانات رفاهی بیشتری دارند. با این حال، بر خلاف تصور رایج، ویژگی های یک ون یا مینی بوس به نوع و مدل آن بستگی دارد. به عنوان مثال، مینی بوس VIP دارای تمام امکانات رفاهی وانت مانند تلویزیون، تهویه مطبوع، تلفن همراه، وای فای، سیستم صوتی و سیستم روشنایی است. البته در نظر داشته باشید که ون های توریستی به طور کلی با ون های معمولی و حتی مینی بوس های VIP متفاوت هستند و دارای امکانات ویژه ای برای سفر مانند یخچال، گاز، تخت، حمام و توالت هستند که عملا آنها را به کمپینگ تبدیل می کند

قیمت اجاره ون و مینی بوس

بیشتر مردم فکر می کنند که اجاره مینی بوس ارزان تر از اجاره ون است. در این مورد باید توجه داشت که مقایسه قیمت کرایه ون و قیمت اجاره مینی بوس به هدف و نوع نیاز اجاره و همچنین سایر مولفه ها مانند نوع وانت یا مینی بوس، ظرفیت، مدت اجاره مانند ساعتی بستگی دارد. یا روزانه، و همچنین راحتی آن. برای مثال اجاره ون توریستی به دلیل کاهش هزینه های سوخت، تعمیر و استهلاک و همچنین عدم پرداخت هزینه اقامت در هتل و مواردی از این دست، گزینه مقرون به صرفه تری برای سفر چند روزه است.

شرایط کرایه ون و مینی‌بوس

اجاره ون و مینی بوس با توجه به نوع اجاره شرایط متفاوتی دارد، مانند روزانه یا ساعتی و همچنین اجاره با راننده یا بدون راننده. به عنوان مثال اجاره مینی بوس و اجاره ون بدون راننده مستلزم ارائه مدارک لازم مانند کارت ملی، گواهینامه معتبر، چک و سفته است. در حالی که اجاره ون و مینی بوس بدون راننده نیازی به ارائه هیچ مدرکی ندارد و راننده مسئول تمام حوادث است.

 سخن آخر

در این مقاله درباره تفاوت ون و مینی بوس صحبت کردیم تا اگر شما تصمیم دارید یکی از آن ها را برای گردش گروهی انتخاب کنید بتوانید با دید بازتری اینکار را انجام دهید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و برای اجاره ون و مینی بوس به شما کمک کرده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: